Belépés
E-mail:
 
Jelszó:
 
 
 
bld
 
Szupertáplálék kezdőknek is: avagy mi fán terem a chia mag?
A táplálékérzékenyek számának növekedésével sorra bukkannak fel olyan alapanyagok, melyek az allergiát vagy érzékenységet okozó élelmiszereket hivatottak kiváltani, ami nemcsak azoknak jóhír, akik valóban rászorulnak, hanem azoknak is, akik egészségesebben szeretnének táplálkozni. Ebbe a körbe tökéletesen passzol a chia mag, mely számtalan jótékony hatása mellett igazán hálás, sokoldalúan használható alapanyag.

A Salvia Hispanica névvel illetett sivatagi növény - melynek őshazája Mexikó és Délkelet-Amerika - azték zsálya becenévvel vált ismertté, hiszen a legendákban ennek a magnak tulajdonították az azték harcosok páratlan erejét, akik vízzel elegyítve italként fogyasztották, de lisztet és olajat is készítettek belőle.

Persze mint minden messziről jött szuper-alapanyagot, ezt az aprócska magot is hihetetlen tulajdonságokkal ruházták fel, de valljuk be, örök életet és kicsattanó egészséget önmagában ettől sem remélhetünk, azonban érdemes vele tenni egy próbát, mert bővelkedik a bizonyítható jellemzőkben is. Például remek omega-3 forrás, értékes ásványi anyagokra, kalciumra, magnéziumra, foszforra és vasra tehetünk szert általa, gazdag antioxidánsokban, fehérjékben és nagy mennyiségben tartalmaz A-, és B-vitamint.

Napjaink varázsszavai: gluténmentes, laktózmentes, de főként egészséges

Mivel lassítja a szénhidrátok és cukrok lebomlását, így a kisebb súlyfelesleggel küzdők fogyókúrájukba is beépíthetik. Csökkenti a koleszterinszintet, gyulladáscsökkentő hatású, de kedvezően hat a szív- és érrendszer működésére is.
Saját súlyának több, mint tízszeresét képes magába szívni folyadékból, az így létrejött zselés állagát pedig a belekben is megőrzi, ezáltal egyfajta belső takarítást is végezhetsz fogyasztásával.
Gluténmentes - ami manapság varázsszónak minősül - a megközelítőleg semleges íze könnyen idomul, így főzésnél sürítéshez is felhasználhatod.

Éppen ezen tulajdonságait használták ki, amikor a rengeteg ízfokozó és állagjavító komponenst tartalmazó pudingok helyett belőle készítették el a finom csemegét, amit azok is fogyaszthatnak, akik a tejjel sincsenek jó barátságban.
A recept pedig - az alapokon túl - mindenki egyéni ízlése szerint variálható: gyümölcsökkel, kakaóval, magvakkal is társítható.

Keverd magad!

Jómagam, ha desszertként gondolok a pudingra, akkor a kakaós változat jöhet szóba, de minden más esetben bogyós gyümölcsökkel, natúr lekvárral is frissítő finomságot varázsolhatunk erőfeszítés nélkül.

A kakaós chia pudinghoz a következő hozzávalókra lesz szükséged:

- fél pohár chia mag
- 2 pohár rizstej (vagy más növényi tej amit kedvelsz)
- 2-3 evőkanál natúr kakaópor (attól függ, mennyire legyen csokis a végeredmény)
- édesítéshez méz vagy kókuszvirágcukor…

Az elkészítés nem tart tovább néhány percnél, és abból áll, hogy a hozzávalókat alaposan összekevered, majd tálkákba töltöd.

Ezután már csak azt a néhány órát kell kivárnod, amíg a keverék a megfelelő állagot eléri és már fogyaszthatod is a garantáltan adalékmentes desszertet. Egészségedre!

Keresés
Címkék
Legolvasottabb
 
Copyright © 2013-2014 BioMisszió. Minden jog fenntartva.
Másolás és kivonatolás csak a BioMisszió engedélyével lehetséges.