Belépés
E-mail:
 
Jelszó:
 
 
 
bld
 
Energiahiány, rosszkedv, fáradékonyság... - mi áll valójában a tavaszi fáradtság mögött?
A lakosság több, mint 90 százaléka szenved tőle, pedig az ok egy egyszerű vérvétellel kideríthető, mégsem jellemző, hogy komolyan veszik.

Hogy télen és az őszi időszakban kevesebb napfényhez jutunk az természetes, de olyannyira megváltoztak a szokásaink - nagyon kevés időt töltünk a szabadban és magas faktorszámú fényvédőket használunk -, hogy már a tavasz és a nyár sem jelent megváltást ilyen szempontból.

A D-vitamin - mely valójában egy hormonszerű előanyag - a napfény UV-B spektrumának hatására termelődik a szervezetben. Ez a "vitamin" azonban nemcsak a csontok épségéért felel, de hiánya nagyban megnövelheti egyes autoimmun betegségek - mint például a sclerosis multiplex vagy a cukorbetegség - kialakulásának kockázatát, valamint a szív- és érrendszeri betegségek előfordulását.

A D-vitamin szerkezete nagyban hasonlít a szteroid hormonokhoz, amelyeket gyógyszer formájában általában gyulladásos folyamatok csökkentésére alkalmaznak. Így jónéhány szervünkre és szervrendszerünkre hatással van mind az alacsony, mind a magas szintje.

Ha túl kevés:
- fáradtság
- ízületi gyulladás
- pajzsmirigy gyulladás
- fogszuvasodás
- hajhullás

Ha túl sok:
- bőrviszketés
- étvágytalanság
- hányinger
- székrekedés

Mi mindent befolyásol?

Mivel fokozza az inzulin termelődését, így védelmet nyújt a cukorbetegség kialakulása ellen, valamint védi a májat. Segíti a foszfor és a kalcium felszívódását, ezáltal hozzájárul az egészséges csontképződéshez. Erősíti a szívizomzatot, segíti a vér-sejtek képződését, csökkenti a vérszegénység mértékét.
Az immunrendszerre is erősítő hatást gyakorol azáltal, hogy növeli a fehérvérsejtek védekező képességét.
Segíti az idegszövetek megújulási képességét valamint csökkenti a méhdaganatok kialakulásának kockázatát.

Hasznos táplálékok

A D-vitamint, vagyis a kalciferolt természetes formában is magadhoz veheted. Leginkább a halak, a máj, a tojássárgája, a tejtermékek, a gombák, az élesztő és a méz tartalmaz nagyobb mennyiségben.

Arról, hogy kinek mennyi a szükséges napi bevitele - akár táplálékkiegészítő formájában - megoszlanak a vélemények. Ezért mielőtt önhatalmúlag szedni kezdenéd, laborvizsgálat eredménye alapján konzultálj orvosoddal az optimális mennyiségről és arról, hogy melyik készítmény lenne a legjobb a számodra.

Még több információt a témában itt olvashatsz.

Keresés
Címkék
Legolvasottabb
 
Copyright © 2013-2014 BioMisszió. Minden jog fenntartva.
Másolás és kivonatolás csak a BioMisszió engedélyével lehetséges.