Belépés
E-mail:
 
Jelszó:
 
 
 
bld
 
Mindig friss, élő szuperétel a konyhaablakból
A legnagyszerűbb élő táplálék, amit a testednek adhatsz, különösen télen, amikor kevesebb a friss zöldség, gyümölcs. Megőrizheted vele a fiatalságodat és bónuszként a zsírbontást is segíti. Tele van ásványi anyagokkal, rengeteg vitamint és nyomelemet tartalmaz.

A lucernacsíra - ha létezik ilyen rangsorolás -, a csírák királynője. A benne lévő mikroelemeket a szervezet maradéktalanul hasznosítani tudja. Ha kimerült vagy, ez a táplálék azonnali energiaforrást jelent, és magas enzimtartalmának hála az emésztése is hihetetlenül könnyű. Miközben megszabadít a salakanyagoktól, a bélflórát is regenerálja így a felszívódás rendkívül hatékonnyá válik.

A lucernacsíra magas mangántartalmánál fogva csökkenti a vércukorszintet, de szinte kötelező beiktatni az ízületi gyulladással, reumával, gyomorfekéllyel és érszűkülettel küzdők étrendjébe. A manapság oly elterjedt probléma, a savasodás ellen is remek ételgyógyír, hiszen lúgosítja a vért és csökkenti a koleszterinszintet.

Ami vitamintartalmát illeti, A-, B12-, C-, D-, és K-vitamint is tartalmaz, de kálcium, foszfor, cink, mangán és vas is előfordul benne, így vérszegénységre is kiváló. Tartalmaz még úgynevezett L borostyánkősav nevű anyagot, ami a kötőszövetek rugalmasságának megőrzésében támogat, persze egy kis rendszeres tornával nem árt fokozni a hatást.

Visszeresség esetén is érdemes beiktatni az étrendedbe, mivel a csíra rostja segít az erek faláról a lerakódott koleszterin lebontásában, a szaponintartalma pedig feloldja.

Egyszerűbb, mint gondolnád

Csak néhány alapszabályt kell betartanod ahhoz, hogy a csíra egészséges kiegészítője legyen egy ínycsiklandó szendvicsnek vagy salátának. A legfontosabb, hogy kizárólag csíráztatásra szánt és lehetőleg bio minősítésű magokat használj (vetőmag erre a célra nem alkalmas, mert sajnos azokat legtöbbször vegyszerrel csávázzák, amely eljárást a különböző fertőzések és kártevők ellen alkalmaznak…)

A magokat alaposan mosd meg, majd addig áztasd langyos vízben, amíg egy kissé megduzzadnak. Ezt követően helyezd a magokat a csíráztató tál rácsára, alulra pedig tölts vizet, majd az egészet helyezd egy világos, de napfénytől óvott helyre. A legfontosabb aranyszabály, hogy napi 2-3-szor öblítsd át a csírákat egészen addig, amíg elérték a fogyasztási méretüket. Ez lucernacsíra esetén körülbelül 5 nap.
Bár sok rémhírt hallani azzal kapcsolatban, hogy a csíráztatás a baktériumok melegágya, kellő körültekintéssel éltető táplálékod lehet.
 

Keresés
Címkék
Legolvasottabb
 
Copyright © 2013-2014 BioMisszió. Minden jog fenntartva.
Másolás és kivonatolás csak a BioMisszió engedélyével lehetséges.