Belépés
E-mail:
 
Jelszó:
 
 
 
bld
 
Elhanyagolt szupertáplálékok az egészség védelmében
Az olajos magvak nagy mennyiségű, többszörösen telítetlen zsírsavakat tartalmaznak, melyeknek köszönhetően egészségvédő hatással rendelkeznek. Gazdag B-vitamin és magnézium tartalmuknál fogva már néhány szem elfogyasztásával lecsillapíthatod feszült idegeidet és energiával töltheted fel fáradt szervezeted.

Bár önmagukban is fogyaszthatóak, érdemes őket beáztatni néhány órára, így könnyebben emészthető csemegét nyersz. Így készül az egyik legegészségesebb reggeli is, az úgynevezett Kollath-reggeli, mely egy német orvos, Kollath Werner nevéhez fűződik. Az alapját a beáztatott olajos magkeverék és a különféle idénygyümölcsök képezik, melyek így valóban tápláló és szuperegészséges reggelit alkotnak.

Az olajos magvak fehérjetartalma sok esetben a húsfélékkel vetekszik. A szívet és érrendszert védő hatásuk régóta ismert. Rendszeres fogyasztásuk jelentősen csökkentheti a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának esélyét. Heti 4-5 alkalommal fogyasztva, egy maréknyi magkeverékkel sokat tehetsz egészséged megőrzéséért.

Lenmag

Omega 3 és 6 esszenciális zsírsav tartalmának köszönhetően az erekre és az ízületekre is jótékony hatással bír. Az elfogyasztása után a belekben megduzzad, ezért is fontos a megfelelő folyadékfogyasztás. A természetgyógyászok általában a darált változatát ajánlják, mert így igazán hasznosul minden benne található tápanyag és magába szívja az útjába kerülő, szervezet számára haszontalan (vagy éppen káros) anyagokat. Kálciumban, vasban, foszforban és magnéziumban is bővelkedik, remek gyulladáscsökkentő, illetve a szív- és érrendszeri betegségek megelőzésében is hatékony élelem. Nyáktartalma rendkívül magas, így nagy segítséget nyújthat különféle bélbetegségek esetén is.

Tökmag

A tökmag tápanyagtartalma élen jár az olajos magvak listájában és elsősorban, mint a prosztata problémák doktora szerzett magának hírnevet, pedig igazán sokoldalú táplálék. Serkenti az agyműködést, erősíti az idegrendszert, hiszen mangán, magnézium, réz, cink, vas és K-vitamin is található benne.

Napraforgómag

A napraforgómag igazi E-vitamin bomba, de akárcsak a többi olajos mag, fehérjében is bővelkedik. Vashiány esetén is remek gyógyító csemege, de réz, cink, szelén és folsav is található a kicsi magokban. De idősebb korban a csontritkulás megelőzésére is fogyasztható, hiszen magas kálcium tartalommal rendelkezik. Persze, nem csodaszer, de mint mindenben itt is a mértékletesség és a rendszeresség a lényeg.

Rendszeres és mértékletes fogyasztásukkal feltöltheted a szervezeted vitaminokkal és ásványi anyagokkal, ráadásul a rengeteg rostanyag az emésztésedre is ösztönzőleg hat és az ízületek védelméről is megfelelően gondoskodhatsz – persze a nem elhanyagolható testmozgás kiegészítéseként. Akár magában, salátában vagy teljes kiőrlésű kenyérbe sütve fogyasztod a magokat, biztos lehetsz jótékony hatásukban.
 

Keresés
Címkék
Legolvasottabb
 
Copyright © 2013-2014 BioMisszió. Minden jog fenntartva.
Másolás és kivonatolás csak a BioMisszió engedélyével lehetséges.