Belépés
E-mail:
 
Jelszó:
 
 
 
bld
 
Gyomorbarát, probiotikus reggeli az egészség jegyében - ha egy kis változatosságra vágysz
Ez a poharas, rétegelt reggeli igazi egészségbomba, mely garantáltan felüdíti az ízlelőbimbóidat és a gyomrod sem fog zavaróan korogni délig.

 A reggeli nálam mindig sarkalatos pontja a napi étkezésnek. Egyrészt fontos, hogy amennyire lehetséges, legyen változatos, másrészt legyen egészséges és persze finom is.

A bogyós gyümölcsök közül az őszi-téli időszakban az áfonya egészségvédő hatása emelkedik ki, melyet bátran lehet kombinálni málnával, eperrel, ribizlivel, szederrel vagy akár szőlővel is. Ez a rengeteg flavonoid és antioxidáns gondoskodik majd róla, hogy rendszeres fogyasztás mellett megfelelő legyen a koleszterinszinted és az emésztésed is zökkenőmentesen működjön.

Élőflórás natúr joghurttal kombinálva egy krémes textúra is csatlakozik a rétegekhez, mely összehozza az ízeket. A joghurtban található tejsav megfelelő környzetet biztosít a gyomorban a kálcium jobb felszívódásához és a sokat emlegetett "barátságos baktériumok" is kellemesen érzik magukat ebben a miliőben. Meglepő módon sok laktózérzékeny ember képes élőflórás joghurtot fogyasztani, mivel az enzimek segítik a belekben található laktóz lebontását.

A zabpehely az egyik legjobb élelmi rostforrásunk. Ezen tulajdonságának köszönhetően segíti a lassú felszívódást, így rendszeres fogyasztását gyakran javasolják cukorbetegeknek is. Szénhidrátban gazdag és vasat is tartalmaz. Hosszabb ideig biztosítja a jóllakottság érzését, valamint csökkenti a koleszterinszintet. Egy egészséges diétába bátran beépíthető. A magvak egészségvédő hatását egy korábbi posztunkban kicsit részletesebben is kifejtettem.

Ebben az esetben napraforgómag, tökmag vagy akár egy kis őrölt lenmag is kerülhet a szórásba. A lenmag főként reggel képes kifejteni méregtelenítő tulajdonságát és egy természetgyógyász javaslatára én mindig az őrölt változatra szavazok, mert így valóban elvégzi a dolgát és a fogyasztása is élvezetesebb.

Edd magad egészségesre!

Hogy a lenmag mennyi jótékony és gyógyító tulajdonságot hordoz arról ódákat lehetne zengeni, de íme néhány a sok közül:
- serkenti az agyműködést
- segít a gyomorfekély gyógyulásában
- jótékonyan hat az ízületi gyulladásokra, izomfájdalmakra
- bőrbetegségek esetén is hatékony segítség lehet, mivel tehermentesíti a májat
- csökkenti a koleszterinszintet, szívbarát

A fahéj gyulladásgátló hatása mézzel vegyítve szintén a gyomorfekély természetes gyógyításában lehet segítségünk. Emellett magas fenoltartalma az öregedésgátlásban sem elhanyagolható. Egy csipetnyi ebből a finom, illatos fűszerből a joghurtos rétegekre igazán pikáns hangulatot teremt az unalmas reggelik rengetegében, a tálalásnak köszönhetően a szemed is örömmel lát neki a falatozásnak és máris vidámabban indul a nap.

A receptötlet Dale Pinnock: Gyógyító konyha című könyvéből származik.

Keresés
Címkék
Legolvasottabb
 
Copyright © 2013-2014 BioMisszió. Minden jog fenntartva.
Másolás és kivonatolás csak a BioMisszió engedélyével lehetséges.